Filmpris til mediestudenter

fornøyde vinnere: Jurymedlem Ole Strøm fra Idéhuset Sandbeck overleverte førstepremien til glade studenter fra Høgskolen i Gjøvik i går. FOTO:KARIN MADSHUS

fornøyde vinnere: Jurymedlem Ole Strøm fra Idéhuset Sandbeck overleverte førstepremien til glade studenter fra Høgskolen i Gjøvik i går. FOTO:KARIN MADSHUS

Av
Artikkelen er over 9 år gammel

Med referanser til Hollywoods populære actionfilmer gikk studenter fra HiG til topps i Gjøvik kommunes filmkonkurranse.

DEL

Med elementer fra blant annet filmene Mission Impossible og National Treasure pluss en dæsj fra populære tv-spill vant studentene kampen om å lage den beste reklamefilmen for Gjøvik kommune.

Jurymedlem Øyvind Hansebråthen var raus med godordene da han ga vinneren juryens begrunnelse på Gjøvik Kino i går.

- Dramaturgien er meget bra, i tillegg til imponerende presentasjonsteknikk som er godt tilpasset ungdomsspråket.

Å sette sammen foto og lyd er ikke enkelt, men vinnerne har klart dette utrolig bra, sa han.

De fornøyde studentene fra andre år på bachelorstudiet i medieproduksjon og tredje år bachelor i medieteknologi, mottok 15 000 kroner i premie for sin innsats.

Mye arbeid ligger bak en vellykket filmproduksjon og studentene har hatt forskjellige ansvarsområder innenfor grafikk, musikk, effekter, filming og redigering.

- Tanken bak tema var å treffe målgruppen på under 30 år, forteller Odd Christian Hagen, prosjektleder og lærer ved Høgskolen i Gjøvik. Målet med kommunens filmprosjektet er å motivere unge til å søke en jobb innenfor kommunen. Kommunen ønsket seg en sprek film som viser at det kan være actionfylt å jobbe i kommunen. Filmene vil bli lagt ut på kommunes hjemmesider. Andre plass i konkurransen gikk til Filmverkstedet ved Ungdommens Hus i Gjøvik som mottok 5000 kroner og et digitalkamera for sin innsats.

Artikkeltags