530 abonnenter i Snertingdal og Redalen berørt av bredbåndsutfall

Artikkelen er over 1 år gammel

Over 500 Telenor-abonnenter i Snertingdal og Redalen var uten internettforbindelse fra fredag klokka 14. Men lørdag klokka 22 ble feilen rettet, melder Telenor.

DEL

Feilen ble rettet lørdag kl. 22:– Bredbåndsutfallet skyldtes en fiberfeil, det er alt jeg vet, sier pressevakt i Telenor, Atle Lessum.

– Feilen ble altså utbedret klokka 22 lørdag kveld, men entreprenøren vil gjøre et etterarbeid på fiberen for å sikre seg at det ikke skjer igjen, tilføyer han.

I følge pressevakta ble det gjort et forsøk på feilretting fredag uten at det lyktes. Da OA kontaktet Telenor ved 15-tiden lørdag fikk vi vite at entreprenøren, Relacom, ikke hadde hatt kapasitet til å drive mer feilsøking så langt den dagen. Men etter 32 timer uten nettforbindelse, var altså tjenesten oppe og gikk igjen. 

Kontakt kundeservice

– Vil de berørte abonnentene få noen form for kompensasjon fra Telenor?

– Jeg vil råde folk som mener at de har krav på økonomisk erstatning å kontakte kundeservice på 05000. Jeg vil tro at spørsmålet om kompesasjon avhenger av hva som er årsak til feilen, om det skyldes at noen har gravd over en kabel  eller om det bare skyldes en datafeil, svarer Lessum.

Arrogante

En av de berørte abonnentene i Snertingdal påpeker overfor OA at Telenor nærmest har monopol på bredbåndsdekningen i Snertingdal.

– De er så å si enerådende i området, så da bryr de seg ikke så mye når vi klager. Jeg synes ofte at jeg får svært arrogante svar, sier 51-åringen, en innflytter som ønsker å være anonym. Han sier at han til stadighet har opplevd at nettet faller ut, særlig på kveldstid.

Artikkeltags