Har suksess med «Ringer i vannet»-prosjekt

Av
Artikkelen er over 5 år gammel

Topro Kompetanse AS mener rekrutteringsstrategien «Ringer i vannet» har vært og er en stor suksess.

DEL

«Ringer i Vannet» er en rekrutteringsstrategi i regi av NHO. Målet er å få personer, som av ulike årsaker har falt utenfor arbeidslivet, inn i ordinære jobber.

Topro og HOFF SA inngikk en rekrutteringsavtale i regi av «Ringer i vannet» høsten 2014. Det er i kjølvannet av denne avtalen partene nå har formalisert et samarbeid gjennom en avtale de kaller: HOFF SA og Topro Kompetanse sitt «aktivitetsprosjekt for ungdom».

Ungdom er i prosjektet definert som arbeidssøkere under 30 år.

– Hoff stiller sine produksjonslokaler til disposisjon for våre arbeidssøkere. Her får ungdommene cirka tre måneder med arbeidstrening, sier Saugstad som håper noen av de ti som får sjansen kan få fast jobb etter perioden er ferdig, Hoff har til dels høy alder på sine ansatte. Selskapet har et rekrutteringsbehov. Bedriften betaler ikke lønn til ungdommene i tre måneders perioden.

Topro mener Hoff vise et stort samfunnsansvar gjennom avtalen.

– Det har de vist før også. Sammen med Hoff har vi fått til flere ansettelser, sier Saugstad.

«Ringer i vannet» er innrettet på næringslivets premisser. Gjennom kartlegging utført av en tiltaksbedrift vil NHOs medlemmer få nye arbeidstakere som er egnet for nettopp deres virksomhet.

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken