DNBs nettbank var nede IGJEN

Av

DNB har mandag formiddag trøbbel med nettbanken for sjette gang på rundt en måned. Så sent som i forrige uke var bankens systemer nede en hel dag.

DEL
<div id='netboard-1'> <script> googletag.cmd.push(function() { googletag.display('netboard-1'); }); </script> </div>

SUPERTILBUD: Alt digitalt innhold i OA til kun 5 kroner for 5 uker!

DNBs kunder fikk mandag ikke logget inn på nettbanken – for sjette gang på rundt en måned. – Svært frustrerende, sier bankens talsperson.

Problemene startet mandag ved 10-tiden. Først tre og en halv time senere var det løst.

– Problemet lå i en feil med innloggingsrutinene, blant annet knyttet til BankID, til nettbanken. Det fungerte for enkelte kunder, men for flesteparten feilet innloggingen, sier kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø i DNB til NTB.

«Hei. Det er dessverre noen som opplever problemer med å logge inn i eller bruke tjenestene våre. Vi er på saken, vi håper at alt veldig snart er i orden igjen og beklager til dere som må vente på oss i dag», skriver banken på Facebook.

Svarene på meldingen lot ikke vente på seg. I løpet av et tre timer, var det postet rundt 240 til dels illsinte kommentarer, hvor noen brukere i svært direkte ordelag karakteriserer kvaliteten på DNB som tjenesteyter, mens andre truer med å bytte bank en gang for alle.

I 13.30-tiden meldte Dalsbø at problemet endelig var løst, for denne gang.

Artikkeltags