Ingen nasjonal servicehelt fra Oppland

Ikke helt til topps: Stig Furuseth ble Gjøvikregionens servicehelt, og fikk diplom og hotellopphold i premie.Arkivbilde

Ikke helt til topps: Stig Furuseth ble Gjøvikregionens servicehelt, og fikk diplom og hotellopphold i premie.Arkivbilde

Av
Artikkelen er over 5 år gammel
DEL

Lørdag ble årets servicehelt kåret. Landets servicehelt ble en taxisjåfør fra Harstad.

Stig Furuseth, eier og daglig leder av Gamletorvet spiseri og Fahlstrøm Sushi – Rødt, hvitt og rått, ble tidligere kåret til sommerens servicehelt i Gjøvikregionen, og Atle Hovi, eier av Beitostølen Resort, ble overrasket med tittelen servicehelt på Beitostølen. De to lokale nådde imidlertid ikke helt til topps i den nasjonale kåringen. I løpet av sommeren er 33 lokale servicehelter kåret, og lørdag falt avgjørelsen på hvem som ble landets servicehelt.

Jan Rune Lorentzen er taxieier og taxisjåfør i Harstad, skriver HSMAI Norge på sine hjemmesider. Ifølge HSMAI gir taxisjåføren en service litt utenom det vanlig. I tillegg til å hjelpe kundene inn og ut av bilen, bære bagasje, holder han seg oppdatert om hva som skjer i byen, henter brosjyrer fra turistkontoret og tilegner seg kompetanse som han tror kundene kan nyte godt av. Som om ikke det er nok tar han seg gjerne tid til snømåking og strøing om det er behov.

Formålet med kåringen av servicehelten er å få flere til og engasjere seg i å gi serviceytelse styrket status.

Artikkeltags