Det er ikke alltid så lett å forstå hva amerikanerne mener er country og hva de mener er noe annet.

Lady Antebellum mener de er country, og det er helt greit for mye av deres store produksjon siden bandet ble dannet i Nashville, Tennesee i 2006. Men deres nye album 747 inneholder også mye som går langt inn i andre sjangerlandskaper.

På flere låter er det som om tiden har stått stille siden de første platene til Eagles tidlig på 70-tallet, og det føles selvsagt godt, sånn som på Freestyle.

Andre ting, som Long Stretch Of Love, er mer i Shania Twain/Taylor Swift-landskapet, og leveres også med stor eleganse.

Hillary Scott, Dave Haywood og Charles Kelley – kanskje mest kjent for Need You Now i 2011 – har i det hele tatt strålende melodisk teft.

Aller mest faller jeg for Hey Bartender og tittellåten, med herlige vokalharmonier, Eagles-type gitarsoloer og alt.

Jeg kaller dette tidløs poprock eller country-rock, eller som den også flotte Damn You Seventeen folkrock. Da gjør det ikke noe med noen småseige ballader og litt nokså tradd country innimellom.