Gå til sidens hovedinnhold

Mathandelen på nett øker

Artikkelen er over 4 år gammel

Rema 1000 kjøper seg inn i dagligvarehandel på nett. Ekspert tror det kan bidra til å skyte fart på nordmenns vilje til å handle mat på nett.

Rema 1000 har kjøpt seg inn i nettbutikken Kolonial.no, skriver Aftenposten.

Gigantene satser

Kjeden er ikke den første av matvaregigantene som satser på nye, nettbaserte løsninger for å nå ut til flere kunder. Meny-kjeden og Rimi har begge allerede kastet seg på trenden.

Forventer økning i netthandel

Dagligvareekspert Erik Fagerlid i PA Consulting forventer en økning i netthandel av mat nå som flere av de store dagligvarekjedene går inn på eiersiden i nettbutikkene.

Naturlig utvikling

– Det vil nok skje det samme i Norge som i utlandet, at netthandelen først skyter virkelig fart når de etablerte kjedene kaster seg inn på eiersiden. Derfor er det en helt naturlig utvikling at både Meny og Rema går inn i dette markedet, og vi vil nok se at de andre følger etter, sier Fagerlid.

Kommentarer til denne saken