Klikk i Oas forretningsmodell?

 Bjørn Iversen

Bjørn Iversen

Av
Artikkelen er over 1 år gammel
DEL

MeningerDette er et debattinnlegg. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.

OAs redaktør kommenterer den 5.8 Anne Thoresens oppgjør med det hun kaller klikkhoreri og agurknytt hele året. Jeg skal la den diskusjonen ligge her, sjøl om jeg synes Anne Thoresen har flere viktige poenger enn det redaktøren synes å innrømme. Derimot synes jeg Sønstelies utsagn om avisas forretningsmodell er Interessant. Den handler om abonnement, og ikke klikk. Klikk som lurer leseren, selger ikke abonnement. Men saker som engasjerer bredt, og når flere, er det som selger.

Da blir det for meg en gåte at Herbs daglige tegninger er blitt redigert vekk fra spaltene. Skarpe kommentarer med etter mitt skjønn stor allmenn interesse og journalistisk verdi, er blitt erstattet av relativt intetsigende og daggamle fotoer fra scanpix/NTB. Dette genererer ikke abonnement overhodet, mens Herb var en abonnementsmagnet for avisa. Hvis det ikke er for sent: Gi oss Herb tilbake, både av hensyn til leserne og for å skape samsvar mellom liv og lære.


Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags