Hyttefeltet i Raudalen Resort er en suksess: – Selger raskere enn Hafjell og Kvitfjell

LOKALT HÅNDVERK: Hytteprosjektet har lagt igjen millioner i lokalt næringsliv.

LOKALT HÅNDVERK: Hytteprosjektet har lagt igjen millioner i lokalt næringsliv. Foto:

Tinde Hytter har aldri opplevd så rask salgstakt som i Raudalen.

DEL

– Akkurat nå bygger vi den siste hytta, som betyr at vi har hytter på alle våre tomter. Det betyr at rundt 120 mennesker fra hele østlandsområdet har fått sitt nye fritidseldorado i Raudalen, 10 minutters biltur fra Beitostølen sentrum, opplyser Tone Greni, salgsansvarlig for Raudalen Resort i en pressemelding.

Hytteutbyggingen i Raudalen er et trepartsamarbeid mellom grunneier Beitostølen Resort, hytteprodusent Tinde Hytter og DestinasjonsKirurgene som utviklet ideen og har hatt markeds- og salgsansvaret.

Tinde Hytters direktør Audun Skattebo, sier de aldri har hatt et hyttefelt som selger så fort.

– Vi utvikler hytteområder i etterhvert mange regioner og på mange destinasjoner rundt om. Vi selger mange hytter i populære områder som både Hafjell, Kvitfjell og andre steder, men den raske salgstakten vi har sett i Raudalen Resort-satsingen, har vi aldri opplevd, sier Skattebo,

ÅRLIGE RINGVIRKNINGER: – det gledelig å se hvor ofte hytteeierne bruker hyttene sine, ja hele året, som igjen gir store ringvirkninger for det lokale næringslivet, understreker Atle Hovi.

ÅRLIGE RINGVIRKNINGER: – det gledelig å se hvor ofte hytteeierne bruker hyttene sine, ja hele året, som igjen gir store ringvirkninger for det lokale næringslivet, understreker Atle Hovi. Foto:

Direktør Atle Hovi i Beitostølen Resort, som har vært største grunneier i utbyggingen i Raudalen, er naturlig nok også fornøyd

– Raudalen Resort har truffet markedet godt med kvalitetshytter som virkelig gir valuta for pengene. Og så er det gledelig å se hvor ofte hytteeierne bruker hyttene sine, ja hele året, som igjen gir store ringvirkninger for det lokale næringslivet, understreker Hovi.

– Det var Steinar Hovi som for noen år siden spurte meg hva jeg trodde om å bygge hytter i Raudalen. Beitostølen Resort hadde et tomteområde som bare lå der uutnyttet. Da visste jeg ikke engang hvor Raudalen var. «Kjør ned å se selv», sa Steinar. Dermed var vi i gang, forteller idémaker og PR-strateg Bjørn B Jacobsen.

Jacobsen sier også at en viktig bærebjelke i utbyggings-filosofien, har vært bruk av utelukkende lokale handverksbedrifter og entreprenører, som betyr at millionbeløp legges igjen i lokalt næringsliv.

– Nå er vi klare for neste utbyggingstrinn i Raudalen, men det kommer vi nærmere tilbake til etterhvert, sier Jacobsen.

Artikkeltags