Her tatoveres Kreftkampen-generalen for 100.000 kroner

TATOVERT: Geir Langedrag (sittende) tatoverte logoen til NT6 i Gjøvik på armen sammen med en kreftsløyf

TATOVERT: Geir Langedrag (sittende) tatoverte logoen til NT6 i Gjøvik på armen sammen med en kreftsløyf Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel

Geir Langedrag står bak den fjerde utgaven av Kreftkampen. For å sikre 100.000 kroner fra Mats Thorvaldsen, tatoverte han fredag ettermiddag logoen til NT6 på Gjøvik på armen.

DEL

– Det har vært tyngre å få bedrifter til å gi støtte i år. Derfor prøvde jeg å få noen til å bli offisiell partner og hovedsponsor, mot å gi en større sum til aksjonen. De største aktørene fikk jeg ikke med meg, men da jeg spurte Mats Thorvaldsen, begynte det å skje noe, fortalte 48-åringen Geir Langedrag til OA tidligere i uka.

Se hva Geir må tatovere på underarmen for at Mats skal gi 100.000 til kreftsaken

Det hele begynte som en spøk. Thorvaldsen ville gi 40.000 kroner til kampen mot kreft, hvis Langedrag tatoverte logoen til en av sine konkurrenter på armen.

– Jeg avviste det helt til å begynne med. Men Mats ga seg ikke, og da valgte jeg å slå tilbake: «Jeg tatoverer meg, men da koster det deg 100.000 kroner, sa Langedrag.

Etter litt fram og tilbake endte det opp med at prisen for en NT6-tatovering ble 100.000 kroner. Fredag satt Langedrag seg i stolen hos Totem Tattoo Studio i Storgata på Raufoss. Det sikret 100.000 kroner allerede timer før selve kreftkampen fant sted.

Langedrag er til daglig «country manager» og «nordic sales supervisor» for Brother. Han er ikke bare primus motor for Kreftkampen, men han jobber nærmest på egen hånd for å få bedrifter til å støtte aksjonen.

– Mats (Thorvaldsen, journ.anm.) var en av de første som ga 10.000 kroner det første året. Siden har han, gjennom firmaene NT6 og IOPS, gitt hvert år 10.000-15.000 kroner, har Langedrag uttalt.

Send tekst og bilder «

Vi vil gjerne høre om smått og stort som foregår i distriktet. Hjelp oss å være overalt!

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken