Hedmark-politikere refser vestopplendinger for navnevalg

SAMARBEID: Reiselivssjef Arne-Jørgen Skurdal i Visit Innlandet vil gjerne ha Hamarregionen med på laget. (ARKIVBILDE)

SAMARBEID: Reiselivssjef Arne-Jørgen Skurdal i Visit Innlandet vil gjerne ha Hamarregionen med på laget. (ARKIVBILDE)

Visit Innlandet får på ny kritikk for for navnevalget.

DEL

Visit Innlandet er det nye navnet på reiselivsregionen Gjøvik, Toten, Land, Hadeland og Ringerike. Ringsaker har også sagt ja til å være med på et reiselivssamarbeid. Dette misliker flere politikere i Hedmark.

Fylkesråd Thomas Breen (Ap) mener navnet er provoserende og sier til Hamar Arbeiderblad at navnevalget bør diskuteres på nytt. Det samme mener ordfører Einar Busterud.

– Misvisende, sier han om Visit Innlandet.

– Det er dumt at de tar et navn som det nye fylket bruker når selskapet ikke dekker hele området, sier Busterud, som også tidligere har kritisert navnevalget.

Reiselivssjef Arne-Jørgen Skurdal mener valget av navn er godt og viser til at Hamarregionen to ganger er invitert inn i samarbeidet, men at de har sagt nei.

Visit Innlandet hadde nylig lansering av logo, nettsted og strategien. «Skum fløten» er det nye slagordet som skal lokke turistene til innlandet.

– I overført betydning betyr «skum fløten» å ta det beste, eller dra fordelen av noe andre har gjort, uttalte John Aurtande fra Creuna, som har bistått Visit Innlandet i strategiarbeidet.

Artikkeltags