Gjensidige valgte Aditro

NY STORKONTRAKT: Adm.dir. Roy Torheim i Aditro Norge på Gran har sikret seg Gjensidige som ny stor kunde.ARKIVBILDE

NY STORKONTRAKT: Adm.dir. Roy Torheim i Aditro Norge på Gran har sikret seg Gjensidige som ny stor kunde.ARKIVBILDE

Artikkelen er over 8 år gammel

Gjensidige Forsikring ASA har inngått en tiårig avtale med Aditro Norge om outsourcing av Gjensidiges lønnsadministrasjon, HR- og reisesystem for 3200 nordiske ansatte.

DEL

Avtalen har en økonomisk ramme på 100 millioner kroner.

Dette melder Aditro i en pressemelding. Aditro har kontorer flere steder i Norge, blant annet i Gran.

- Vi ser at etterspørselen etter outsourcing eller tjenesteutsetting av lønn vokser med tanke på den internasjonale økonomiske usikkerheten vi nå er inne i, sier administrerende direktør Roy Steinar Torheim i Aditro Norge.

Gjensidige Forsikring ASA er et ledende, nordisk skadeforsikringskonsern med 3200 medarbeidere som tilbyr skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbys også bank og pensjon. Avtalen med Aditro gjelder Gjensidiges virksomhet i Norge, Sverige og Danmark.

- Vi verdsetter at Gjensidige ser nytteverdien av våre tjenester og produkter. Vi er stolte av å kunne tilby effektivitet og fleksibilitet gjennom våre produkter på et nordisk nivå, med vårt hovedfokus på lønn og HR, sier Roy Steinar Torheim i Aditro Norge.

- Vi valgte Aditro som leverandør fordi de har en nordisk selvbetjeningsløsning, god konsernrapportering, fleksibel funksjonalitet, kort responstid på videreutvikling, akseptabel pris og det beste brukergrensesnittet, sier Mårten Skjøstad, leder for HR i Gjensidige Forsikring Norge.

Gjensidige har fokus på langsiktighet og ønsket en leverandør som kunne levere løsninger på lang sikt, heter det i pressemeldingen. Kontrakten med Aditro går over ti år og har en verdi på over 100 millioner kroner. Andre store Aditro-kunder er Posten Norge, DHL og Scandic Hotels.

Artikkeltags