Tiltrekker seg kurs og konferansegjester: – Vi jobber hver dag for å promotere Gjøvik-regionen

FREMMER GJØVIK-REGIONEN: Karoline Hammer-Larsen og Kent Johnsen satser på å profilere tilbudene regionen har å by på for å tiltrekke seg kurs og konferanser.

FREMMER GJØVIK-REGIONEN: Karoline Hammer-Larsen og Kent Johnsen satser på å profilere tilbudene regionen har å by på for å tiltrekke seg kurs og konferanser. Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel

Sist helg huset Quality Strand Hotel 250 personer fra Norpark, som er bransjeforeningen for all parkeringsrelatert virksomhet. Dette genererte 600 overnattinger for hotellet, og positive ringvirkninger for hele byen.

DEL

I 2013 var hotellet for første gang i kontakt med Norpark. Etter å ha markedsført Gjøvik og hva regionen har å by på, ble kontrakten for årets konferanse signert i august 2017, forklarer salgsdirektør Kent Johnsen.

Slike konferanser er ikke bare viktige for hotellet, men også for hele Gjøvikregionen. Norpark brukte den store kinosalen til konferansen, og slik har Gjøvik kommune fått leieinntekter.

Lokale kjendiser

Onsdag kveld var det middag i Fjellhallen, der det lokale firmaet Gutta i Dampen stod for servering. Her var det også underholdning fra Trond Nagel-Dahl og Leif Anders Wentzel. Paul Håvard Østby var konferansier gjennom hele konferansen, og på torsdagskvelden underholdt hele gjengen fra Urbane Totninger de 250 gjestene.

I tillegg har de 250 konferansedeltakerne benyttet seg av serveringssteder, butikker og kulturtilbud i byen i løpet av konferansen, og det er klart at dette genererer både inntekter og god reklame for flere i Gjøvik.

– Vi jobber hver dag for å promotere Gjøvik-regionen, og vi jobber tett med mange aktører for å sy sammen en totalpakke for kunden. Denne gangen gjorde vi dette sammen med Kjentfolk AS, som er en totalleverandør av arrangement. De har hatt Norpark som kunde i mange år, og det er Håvar Gjestvang som jobber i Kjentfolk AS som har sydd sammen programmet i år. Vi jobber også med firmaer som Over Skog og Heiberg og NSB Gjøvikbanen, sier Johnsen.

Langsiktig jobbing

Konferansen genererte inntekter på mellom 7-800 000 kroner kun på romutleie. I tillegg kommer inntekter fra andre tilbud tilknyttet hotellet. Quality Hotel Gjøvik satser på kurs og konferanser. Dette har de jobbet systematisk med siden 2012. De solgte da ca 4000 overnattinger tilknyttet slike arrangementer, i år anslår Johnsen at tallet vil komme opp i rundt 8000.

– Dette er resultatet av promoteringen vi har jobbet med de senere årene. Ikke bare promotering av oss, men av hele Gjøvik-regionen og hva den har å by på. Slik får vi inn kunder fra hele Innlandet, også fra Oslo og Akershus, forklarer han.

At kundene trivdes på konferanse på Gjøvik er ganske tydelig. Unni Husum-Hogseth i Norpark sier følgende:

– Dette har vært den beste konferansen av dem alle. Fra den beste maten noensinne, til knall levering av musikk og underholdning. Folket er helt i himmelen og kommer til å leve på dette i ukesvis.

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken