Gå til sidens hovedinnhold

Denne kurven skal gjøre det enklere å finne kjærligheten i kassa på Coop

Artikkelen er over 1 år gammel

Med singelkurven vil Coop Extra gjøre det enklere å komme i snakk med andre single på handletur.

– I dagens samfunn er det mange som benytter seg av sjekkeapper som Tinder og Happn for å finne seg kjæreste. For noen fungerer dette helt utmerket, mens andre ønsker seg tilbake til tiden før appene tok over – da man møtte folk i mer naturlige settinger som for eksempel på butikken eller ute på byen, sier Christian Hoel, direktør i Extra.

Derfor lanserer Extra nå singelkurver i alle sine butikker. Singelkurven er en egen handlekurv som ved hjelp av fargen på handlekurven og et klistremerke forteller at den handlende er singel, skriver Coop Extra i en pressemelding.

– Nordmenn handler cirka tre ganger i uken, og matbutikken er blitt en naturlig møteplass i hverdagen. I Extra har vi over 2,5 millioner kunder i uken, og man møter på alle typer mennesker. Sjansen er derfor absolutt til stede for å finne sin framtidige kjæreste mens man er på handletur.

I Danmark eksisterer det allerede liknende kurver. Der har flere personer møtt sin utkårede over frukt- eller middagsdisken, skal vi tro Extra-direktøren.

– Vi håper at singelkurven kan senke terskelen for å komme i snakk med andre når man er i en Extra-butikk, sier han.

Kommentarer til denne saken