Den livsfarlige bløffen

Av
Artikkelen er over 1 år gammel
DEL

Meninger 

Store selskaper driver aggressiv reklame om MORSMELKERSTATNING til de fattige familiene på Filippinene. Dette er en stor bløff.

En mor med sin baby så en slik reklame på TV, og syntes dette var en god idé; Hun hadde dessverre ikke fått noen hjelp og ammeveiledning. Et av disse selskapene reklamerer med «2 pk. for 1» inkl.gratis trehjulssykkel eller hoppeslott. Kynisk.

Dette er selvfølgelig fristende. Alle vil godt for sine barn. Men disse produktene er veldig dyre å kjøpe, så noen dager har ikke familiene råd til å spise frokost.

Tall fra 2015 forteller at 7500 barn i dette landet dør årlig, fordi de ikke får morsmelk. I tillegg øker infeksjonsrisikoen, på grunn av flaskemating med skittent vann, og urene flasker og varmen. Ofte blir blandingsforholdene av morsmelkerstatningen feil.

trehjulssykkeler nå at alle selskaper som produserer MORSMELKERSTATNING retter seg etter verdens helseorganisasjons retningslinjer (WHO).

REDD BARNA jobber med å gi ammeveiledning til fattige mødre bl.a. i Manila.

PUPPEN har ikke noe reklamebudsjett, men det har disse selskapene.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags