Om digitaliseringa i GOBB

PÅ NETT: – En undersøkelse viste at medlemmer over 60 år var den gruppen der flest ønsket seg digitale løsninger. Det viser at man skal være litt forsiktig med å skyve de eldre foran seg som argument mot digitalisering, skriver direktør Tom Søgård i GOBB.

PÅ NETT: – En undersøkelse viste at medlemmer over 60 år var den gruppen der flest ønsket seg digitale løsninger. Det viser at man skal være litt forsiktig med å skyve de eldre foran seg som argument mot digitalisering, skriver direktør Tom Søgård i GOBB. Foto:

Av
DEL

LeserbrevSvar på Siv Elin Mellums leserinnlegg om dette tema gjengitt i OA den 29. oktober.
Mellum problematiserer måten man aktiverer (digitaliserer) sitt medlemskort i GOBB på. Dette er enklere enn noen gang og gir flere fordeler enn noen gang! Via vår hjemmeside (gobb.no) blir man enkelt ført gjennom noen trinn for å få til dette. Når det er gjort så har du tilgang til det som heter Min side og der finner du alt som handler om din tilknytning til oss, enten du er boende medlem eller ikke-boende medlem. Du får altså alt på ett sted, det fikk du ikke tidligere. Da måtte du logge deg inn flere steder for å få oversikt over forskjellige ting.

Hvis du i tillegg laster ned vår App så har du både ditt digitale medlemskort i lomma, oversikt over bonus, medlemsfordeler, salg av nye og brukte boliger gjennom vår megler på ett og samme sted, uten at du trenger noe mer innlogging enn det du gjorde første gang. Enklere kan det neppe bli.

Hvis du attpåtil knytter ditt bankkort opp mot medlemskortet ditt (gjøres enkelt på Min side) så får du bonus automatisk hver gang du betaler med ditt bankkort hos de av våre partnere som gir bonus. Det er kjempesmart! En stor overvekt av våre medlemmer har allerede gjort dette og er «digitale» medlemmer fullt ut.

I en spørreundersøkelse gjort blant medlemmer i mange av landets boligbyggelag for cirka ett år siden svarte et stor flertall at de ønsket informasjon digitalt. Samme undersøkelse viste at medlemmer over 60 år var den gruppen der flest ønsket seg digitale løsninger. Det viser at man skal være litt forsiktig med å skyve de eldre foran seg som argument mot digitalisering.

Uansett: Om det er noen – unge eller gamle – som ikke får til dette, så er det bare å komme til oss så skal vi gjøre hele jobben for deg.

Mellum savner også oversikt over alle borettslag knyttet til oss. Det kan jeg faktisk skjønne, men årsaken til at det ikke lenger er der, er at det faktisk er andre enn oss som bedre greier å holde dette oppdatert til enhver tid. Det finnes søkemotorer som for eksempel Google som er langt bedre på det enn oss og hvis du søker eksempelvis «Borettslag på Gjøvik» så vil du få opp lister med det, og der finner du kart med hvor borettslaget ligger, adresse og noen også med bilder der du kan manøvrere deg rundt i området. Om du ønsker navn på noen i styre, så kan du søke opp det enkelt i Brønnøysund. All denne informasjonen var det umulig for oss å ajourføre til enhver tid. Da valgte vi å fjerne det fremfor å ha feil informasjon
Når det gjelder annonser over ledige boliger så henviser jeg til finn.no, lokalpressen og de lokale meglerkontorene, så får man raskt oversikt over det. Det er ikke mulig for oss å ha full oversikt over dette til enhver tid, men alt som legges ut på forkjøpsrett er tilgjengelige via våre nettsider og du finner det også enkelt på Min side eller i appen.

Når det gjelder diskusjonen om hva nye boliger koster å kjøpe så er det en stor diskusjon som favner et stort bilde der offentlige krav, tomtepriser, infrastruktur, industrien og selvsagt byggherren spiller en stor rolle i hva som er mulig å få til med dagens kostnadsbilde. I GOBB er vi uansett alltid opptatt av å levere boliger som markedet er villig til å kjøpe. Vi forsøker selvsagt alltid å bygge for «alle», men innser at det er vanskelig ut fra de rammebetingelser vi også lever under. Vi betaler like mye for «trepinnen», tomtene, gravinga og alt det andre som alle andre, og vi må ta høyde for risikoen vi tar, som alle andre også gjør. Derfor må vi som alle andre også tjene noen kroner på bygginga vi gjør.

«Trøsten» hos oss er at det ikke er noen som tar overskuddet av denne bygginga, men at det føres tilbake til nye prosjekter og nye boliger til fordel for både eksisterende og nye medlemmer. Det er også mye av grunnen til vår store medlemsøkning de siste årene; at vi bygger trygge boliger for våre medlemmer. Det er også vårt formål og har vært det i 73 år.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags