Svar om NAV

Av
DEL

MeningerNAV Kontaktsenter er NAVs faglige førstelinje og det er hit man kommer ved å ringe 55 55 33 33. Gjennomsnittlig ventetid på telefon til NAV Kontaktsenter rett over 4 minutter hittil i år.

Gjennom tastevalg og noen spesialnumre sikrer vi at de mellom 20.000 og 25.000 som ringer oss hver dag slipper å stå i samme kø, men møter en veileder med spisskompetanse på fagområdet innringeren har spørsmål om – i dette tilfellet pensjonsområdet. NAV-kontoret har ikke lenger ansvar for eller kompetanse på pensjon. NAV Kontaktsenter har et eget telefonnummer for veiledning på pensjon (55 55 33 34) og her møter du spesialiserte pensjonsveiledere som kan hjelpe deg i din sak. Samtidig får saksbehandlere og oppfølgere i NAV-kontorene rom til sin primæroppgave: Å hjelpe brukere til å komme i arbeid, kvalifisere seg for arbeid eller å hindre frafall fra arbeidslivet.

Vi vil også benytte anledningen til å opplyse om at dersom man mottar pensjon, finner du all informasjon om den via innlogging på nettsiden vår Din pensjon: nav.no/dinpensjon. Her kan du blant annet se din opptjening, beregne din fremtidige alderspensjon, søke om pensjon elektronisk og få oversikt over utbetalingsdatoer. På nav.no/saksbehandlingstider finner man også svar på saksbehandlingstiden i sitt fylke.

Når det gjelder åpningstider hos lokale NAV-kontor, har disse ulike åpningstider. Du finner de ulike åpningstidene for NAV-kontorene på nav.no.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags