Reformhysteri

Av
Artikkelen er over 4 år gammel
DEL

LeserbrevDette er et debattinnlegg. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.Det norske stat er styrt av en hærskare av toppbyråkrater. Innrettet etter rang og orden, styrer de utviklingen for AS Norge. Det påstås at byråkratiet legger til rette og utarbeider 90 prosent av alle beslutninger vedrørende det norske statsbudsjettet. Ola og Kari er satt på sidelinjen, og forholde seg til demokratiet, er problematisk for makthierarkiet. De utfordrer demokratiet, norsk lov og rett til det ytterste, for å få gjennomslag for sine visjoner og målsettinger. Reformene kommer på løpende bånd, dette beviser hvor stor den byråkratiske hær har blitt.

Den evigvarende utviklingen og den konstante nytenkingen, er toppbyråkratiets mulighet til å dokumentere positiv ordrereserve. De konkurrerer ikke om å produsere en vare eller tjeneste det er etterspørsel etter. Størstedelen av jobben, for toppbyråkratiet, er å skape visjoner, som man deretter kan forklare som en ordrebekreftelse. Man må jo ha en ordre, for å få fakturert en verdi som så skaper bærekraften for næringen. Når man har en ordrebekreftelse, er det for de fleste næringsdrivende et viktig punkt, hvem som står som bestiller og kunde, for den tjenesten du leverer og ønsker å få betaling for!

Hva kaller man en næringsdrivende, som skaper sin egen visjon, sitt eget produkt og til slutt utsteder en ordrebekreftelse, ut ifra ingenting? For så å fakturere varen/visjonen, som ikke er bestilt av noen, til en kunde du selv bestemmer hvem er? Sist men ikke minst, du pålegger kunden å forholde seg til denne varen, totalt uten reklamasjonsrett og angrefrist. Forfallsdato på totalbeløpet er en selvfølge uten klagerett!

Og noen lurer på hvorfor denne kunden ikke dukker opp for å avgi sin mening og demokratiske stemme?

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken