Horisont: en oppfordring til ordfører og rådmann i Gjøvik

INNTRYKK: – Jeg satt imidlertid igjen med det inntrykk at brukerne av tjenesten og service ikke hadde hovedfokus, skriver artikkelforfatteren etter orienteringen med Horisont IKS.

INNTRYKK: – Jeg satt imidlertid igjen med det inntrykk at brukerne av tjenesten og service ikke hadde hovedfokus, skriver artikkelforfatteren etter orienteringen med Horisont IKS.

Av
DEL

MeningerKunne i OA 25. januar lese at Horisont nå inviterte til dialogmøte med blant annet dere. Dette dreier seg vel da i utgangspunktet om prising av trevirke.
Vi hadde for en tid tilbake en orientering i kommunestyret av daglig leder i Horisont, en noe spesiell opplevelse som jeg ikke skal dvele så mye ved. Jeg satt imidlertid igjen med det inntrykk at brukerne av tjenesten og service ikke hadde hovedfokus.

Så nå ber jeg ordfører og rådmann ta opp følgende på vegne av innbyggerne i Gjøvik:
1) Gjeninnføring av plastsekker til restavfall som vi tidligere kunne kjøpe på rådhuset. Prisen kan være selvkost som i dag er kroner 70,-. Disse tar renovatøren med seg når de settes frem på tømmedag. Det ble solgt i snitt 2000 per år den perioden ordningen varte, og det indikerer et behov.
2) Skal virkelig privatpersoner betale for hageavfall om de får et firma til å utføre tjenesten. Dette straffer eldre, uføre og folk i arbeid som skaffer kommunen sårt tiltrengte skatteinntekter.
De røde boksene til spesialavfall blir heller ikke lenger hentet, det ble for dyrt. Ja det tror jeg så gjerne, for vi gikk fra anbudsordning til kommunalt selskap (IKS). Trist med en slik utvikling da Gjøvik kommune i alle år har levert gode tjenester på dette området hvor innbyggerne har stått i sentrum. Den tid er tydeligvis forbi.  
 

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags