(Tønsbergs Blad)

Folk som skulle bestille togbilletter elektronisk ble møtt av en feilmelding. torsdag. Problemene gjaldt både kjøp i Vy-appen og på vy.no .

Årsaken var en feil hos Vys hovedleverandør.

Selskapet jobbet en stund med feilretting, og ba reisende om å kjøpe billett av konduktørene om bord i togene. De slapp imidlertid å betale tilleggsavgift fram til problemene ble løst.

Klokken 11.15 var problemene løst og billettsystemene oppe igjen.

Flere feil

Også mange av skjermene som viser togavganger er nede, melder Bane Nor.

– Vi jobber med å rette feilen. Lytt til høyttalermeldinger eller se togselskapenes apper eller nettsider for informasjon om toget ditt, skriver Bane Nor på sin hjemmeside.

I snitt har Linje R11 Vestfoldbanen over 21.000 passasjerer hver dag.

Saken oppdateres.